emmaolsn

Video fra Hawaii

• Skrevet 12.03.2015
  • Klokken 00:54

Har laget en liten video fra Hawaii turen, så håper dere liker den! (Skru tannhjulet på 1080p for best kvalitet)

Hawaii del 2

• Skrevet 08.03.2015
  • Klokken 20:12

Dag 4 Vi dro til en fin strand hvor vi snorklet. Så ikke så mye siden det faktisk var litt kaldt så jeg gikk opp av vannet tidlig. Etter snorklingen dro vi tilbake på hotellet for å fikse oss for så å dra til en park hvor vi kunne spille fotball og volleyball. Vi var en gjeng som fort ble venner og vi hadde det utrolig gøy sammen. Senere på kvelden dro vi til et utendørs kjøpesenter hvor vi shoppet litt og spiste middag på Bubba Gump Shrimp restaurant og dere vet vel hvor det kommer fra? Forrest Gump selvfølgelig. Jeg spiste gode reker og pasta. På slutten hadde vi en slags konkurranse og som geniet jeg er var det jeg som svarte riktig på det siste spørsmålet som var "What was the name of Lieutenant Dan's fiance" og dette var da "Susan". Siden jeg svarte riktig fikk jeg et lite skilt som det står Bubba Gump Shrimp på.

Dag 5 Vi dro til Pearl Harbor og USS Arizona national monument. Dette var et minnessted for de mange skipene som ble senket der under krigen da det japanske militæret angrep Pearl Harbor. Vi fikk møte overlevende som jeg synes var veldig fint. På veien tilbake til hotellet kjørte vi litt rundt og bussjåføren fortalte litt historie og viste oss forkjellige bygninger og liknende. Resten av dagen dro vi litt på stranden og så ut for å spise middag.

Dag 6 Vi dro til Diamond Head Trail for å gå tur i fjellet, som amerikanerne kaller det "hiking". Jeg og to andre jenter løp sammen opp og ned som til sammen var en mile (altså 1,6 km) og på toppen var det utsikt over hele øya og de andre fjellene. Det var utrolig fint og jeg skal helt klart tilbake hit og gå mange flere turer i fjellene her. De er helt utrolige! Etter dette dro vi til et sted der det var et slags Hawaiian party. Der fikk vi se et danse show og gjøre masse forskjellige aktiviteter. Jeg lagde en blomsterkrans til å ha på hodet. Vi fikk også servert enda mer god mat. Siden dette var siste kvelden før avreise hadde vi signering av flagg og tskjorter når vi kom tilbake på hotellet. Det var faktisk ganske trist og jeg savner alle som var der skikkelig! Jeg fikk helt klart noen kjempegode venner for livet mens jeg var der.

Dagen etter var det hjemreise og vi var alle veldig triste. Det var spesielt hardt og si hade til mine Cinco Amigos, Mina, Martine og brasilianerne og vi alle gråt da vi sa hade. Det er rart hvordan man kan bli glad i folk på så kort tid. Her er bloggene til mine Cinco Amigos (haha vi kalte oss dette siden vi var en gjeng på fem jenter som var sammen nesten hele tiden). Birthe HER, Ingrid HER, Siri HER

Hawaii del 1

• Skrevet 07.03.2015
  • Klokken 00:14

Da var jeg godt hjemme i snøen her i Delaware og jeg takker for en helt fantastisk uke på Hawaii med kjempe bra mennesker! Kom hjem på søndag og denne uken har jeg egentlig brukt på å sløve litt siden vi har hatt tre fridager fra skolen på grunn av for mye snø og minusgrader. Dette er jo omtrent som å være hjemme i Norge bare at der er det ingenting som heter "cancelling school because of snow" haha! Har en del skolearbeid å ta igjen fra uka jeg var borte, så må egentlig jobbe med det. Skolen har begynt å bli ganske vanskelig etter jeg byttet fag, spesielt engelsk.

Som sagt så var Hawaii helt fantastisk! Jeg tror de fleste har fått med seg det etter de hundrevis av bildene jeg har postet på både instagram og facebook. Vi ble tatt godt i mot av belo staff på flyplassen og ble kjørt i buss til Hyatt hotel i Waikiki. Vi var altså på øya Oahu, som er den tredje største øya på Hawaii og Waikiki het det i byen/området hotellet våres var. Vi kom frem på kvelden så det eneste vi gjorde den dagen var å spise middag og gå på et lite møte hvor vi fikk vite hva vi skulle gjøre i løpet av uka.

Dag 1 Vi måtte stå opp rundt 8 og frokost var inkludert så vi fikk kjempegod frokost på hotellet. Det var buffet med frokostblanding, egg, masse frukt, asiatisk mat (haha! dette er fordi de fleste turistene som er på Hawaii er fra asiatiske land!), toast osv. Så gikk turen videre til Waikiki beach hvor vi surfet! De lærte oss først hvordan vi skulle gjøre det og så gikk vi ut i vannet og prøvde. Tro det eller ei, så datt jeg ikke en eneste gang! Det var faktisk ikke så vanskelig som jeg trodde og jeg synes det var kjempegøy! Etter surfing og litt soling på stranden dro vi på en katamaran båttur. Det var strålende vær og vi koste oss masse. Senere på kvelden gikk vi ut og spiste på et pizza sted.

Dag 2 Vi stod igjen opp til god frokost og var klare for en litt mer "sightseeing dag". Bussen stod klar og vi dro først til Dole pineapple farm som var en ananas plantasje. Der spiste vi pineapple whip som var fryst ananas rørt til en slags iskrem og var utrolig god! Vi fikk se hvordan ananas var dyrket og de vokser ikke på trær!! De vokser på bakken på noen slags busker/blader. Etter noen timer der dro vi videre til polynesian cultural center. Det polynesiske folket er "native people of Hawaii". Polynesia er alle de små øyene utenfor Hawaii og Australia og det polynesiske folket kom til Hawaii på båter de bygde selv når det var storm på de små øyene. De viste oss forskjellige matretter de lagde og lærte oss å danse som hawaiian people. Vi ble servert middag der og det var kjempegod mat! Det skulle da være lik maten de spiste før i tiden på Hawaii.

Dag 3 Vi tilbrakte det meste av dagen på Kailua beach som var en utrolig fin strand med omtrent hvit sand og turkist vann. I tillegg var bølgene kjempestore og vi måtte ha med oss en "lifeguard" som er ganske populært på Hawaii ettersom det finnes en eller flere på alle strendene. Vi spilte volleyball, tok bilder og solte oss. På veien hjem dro vi innom en "lookout" som var en annen strand med veldig blått vann (nederste bildet til venstre i bildecollagen over). Den andre lookouten vi stoppet på var på et fjell med kjempefin utsikt (øverste bildet og bildet under på bildecollagen over). På kvelden spiste vi middag på Hard Rock Cafe.

Kommer flere innlegg fra Hawaii denne uka. Må kutte det opp i to eller tre deler siden har så mye og fortelle og så mange bilder og vise. Har også en liten video jeg driver å jobber med. Aloha!