emmaolsn

Video fra Hawaii

• Skrevet 12.03.2015
  • Klokken 00:54

Har laget en liten video fra Hawaii turen, s hper dere liker den! (Skru tannhjulet p 1080p for best kvalitet)

Hawaii del 2

• Skrevet 08.03.2015
  • Klokken 20:12

Dag 4 Vi dro til en fin strand hvor vi snorklet. S ikke s mye siden det faktisk var litt kaldt s jeg gikk opp av vannet tidlig. Etter snorklingen dro vi tilbake p hotellet for fikse oss for s dra til en park hvor vi kunne spille fotball og volleyball. Vi var en gjeng som fort ble venner og vi hadde det utrolig gy sammen. Senere p kvelden dro vi til et utendrs kjpesenter hvor vi shoppet litt og spiste middag p Bubba Gump Shrimp restaurant og dere vet vel hvor det kommer fra? Forrest Gump selvflgelig. Jeg spiste gode reker og pasta. P slutten hadde vi en slags konkurranse og som geniet jeg er var det jeg som svarte riktig p det siste sprsmlet som var "What was the name of Lieutenant Dan's fiance" og dette var da "Susan". Siden jeg svarte riktig fikk jeg et lite skilt som det str Bubba Gump Shrimp p.

Dag 5 Vi dro til Pearl Harbor og USS Arizona national monument. Dette var et minnessted for de mange skipene som ble senket der under krigen da det japanske militret angrep Pearl Harbor. Vi fikk mte overlevende som jeg synes var veldig fint. P veien tilbake til hotellet kjrte vi litt rundt og bussjfren fortalte litt historie og viste oss forkjellige bygninger og liknende. Resten av dagen dro vi litt p stranden og s ut for spise middag.

Dag 6 Vi dro til Diamond Head Trail for g tur i fjellet, som amerikanerne kaller det "hiking". Jeg og to andre jenter lp sammen opp og ned som til sammen var en mile (alts 1,6 km) og p toppen var det utsikt over hele ya og de andre fjellene. Det var utrolig fint og jeg skal helt klart tilbake hit og g mange flere turer i fjellene her. De er helt utrolige! Etter dette dro vi til et sted der det var et slags Hawaiian party. Der fikk vi se et danse show og gjre masse forskjellige aktiviteter. Jeg lagde en blomsterkrans til ha p hodet. Vi fikk ogs servert enda mer god mat. Siden dette var siste kvelden fr avreise hadde vi signering av flagg og tskjorter nr vi kom tilbake p hotellet. Det var faktisk ganske trist og jeg savner alle som var der skikkelig! Jeg fikk helt klart noen kjempegode venner for livet mens jeg var der.

Dagen etter var det hjemreise og vi var alle veldig triste. Det var spesielt hardt og si hade til mine Cinco Amigos, Mina, Martine og brasilianerne og vi alle grt da vi sa hade. Det er rart hvordan man kan bli glad i folk p s kort tid. Her er bloggene til mine Cinco Amigos (haha vi kalte oss dette siden vi var en gjeng p fem jenter som var sammen nesten hele tiden). Birthe HER, Ingrid HER, Siri HER.

Hawaii del 1

• Skrevet 07.03.2015
  • Klokken 00:14

Da var jeg godt hjemme i snen her i Delaware og jeg takker for en helt fantastisk uke p Hawaii med kjempe bra mennesker! Kom hjem p sndag og denne uken har jeg egentlig brukt p slve litt siden vi har hatt tre fridager fra skolen p grunn av for mye sn og minusgrader. Dette er jo omtrent som vre hjemme i Norge bare at der er det ingenting som heter "cancelling school because of snow" haha! Har en del skolearbeid ta igjen fra uka jeg var borte, s m egentlig jobbe med det. Skolen har begynt bli ganske vanskelig etter jeg byttet fag, spesielt engelsk.

Som sagt s var Hawaii helt fantastisk! Jeg tror de fleste har ftt med seg det etter de hundrevis av bildene jeg har postet p bde instagram og facebook. Vi ble tatt godt i mot av belo staff p flyplassen og ble kjrt i buss til Hyatt hotel i Waikiki. Vi var alts p ya Oahu, som er den tredje strste ya p Hawaii og Waikiki het det i byen/omrdet hotellet vres var. Vi kom frem p kvelden s det eneste vi gjorde den dagen var spise middag og g p et lite mte hvor vi fikk vite hva vi skulle gjre i lpet av uka.

Dag 1Vi mtte st opp rundt 8 og frokost var inkludert s vi fikk kjempegod frokost p hotellet. Det var buffet med frokostblanding, egg, masse frukt, asiatisk mat (haha! dette er fordi de fleste turistene som er p Hawaii er fra asiatiske land!), toast osv. S gikk turen videre til Waikiki beach hvor vi surfet! De lrte oss frst hvordan vi skulle gjre det og s gikk vi ut i vannet og prvde. Tro det eller ei, s datt jeg ikke en eneste gang! Det var faktisk ikke s vanskelig som jeg trodde og jeg synes det var kjempegy! Etter surfing og litt soling p stranden dro vi p en katamaran bttur. Det var strlende vr og vi koste oss masse. Senere p kvelden gikk vi ut og spiste p et pizza sted.

Dag 2 Vi stod igjen opp til god frokost og var klare for en litt mer "sightseeing dag". Bussen stod klar og vi dro frst til Dole pineapple farm som var en ananas plantasje. Der spiste vi pineapple whip som var fryst ananas rrt til en slags iskrem og var utrolig god! Vi fikk se hvordan ananas var dyrket og de vokser ikke p trr!! De vokser p bakken p noen slags busker/blader. Etter noen timer der dro vi videre til polynesian cultural center. Det polynesiske folket er "native people of Hawaii". Polynesia er alle de sm yene utenfor Hawaii og Australia og det polynesiske folket kom til Hawaii p bter de bygde selv nr det var storm p de sm yene. De viste oss forskjellige matretter de lagde og lrte oss danse som hawaiian people. Vi ble servert middag der og det var kjempegod mat! Det skulle da vre lik maten de spiste fr i tiden p Hawaii.

Dag 3 Vi tilbrakte det meste av dagen p Kailua beach som var en utrolig fin strand med omtrent hvit sand og turkist vann. I tillegg var blgene kjempestore og vi mtte ha med oss en "lifeguard" som er ganske populrt p Hawaii ettersom det finnes en eller flere p alle strendene. Vi spilte volleyball, tok bilder og solte oss. P veien hjem dro vi innom en "lookout" som var en annen strand med veldig bltt vann (nederste bildet til venstre i bildecollagen over). Den andre lookouten vi stoppet p var p et fjell med kjempefin utsikt (verste bildet og bildet under p bildecollagen over). P kvelden spiste vi middag p Hard Rock Cafe.

Kommer flere innlegg fra Hawaii denne uka. M kutte det opp i to eller tre deler siden har s mye og fortelle og s mange bilder og vise. Har ogs en liten video jeg driver jobber med. Aloha!