emmaolsn

Dag 5 på Lesvos

• Skrevet 31.07.2014
  • Klokken 23:56

Nå har vi allerede vært her i 5 dager! Tiden går så alt for fort. De siste dagene har vi bare vært på stranden, spist og slappet av. Vi har solt oss masse og blitt ganske brente (hehe), men om noen dager er rødfargen brun! Da passer det bra med en dag borte fra stranden som vi skal ha i morgen. Vi skal leie bil og kjøre litt rundt på øya her. Vi skal til litt forskjellige steder, blant annet Molyvos og Agiasos. Der skal vi shoppe litt og egentlig bare gå rundt og se. På veien dit skal vi også innom et kildebad. Men her er noen bilder fra de siste dagene.

fra stranda

fine mammaen min

Charlotte og meg. Litt solbrent kan man si...

verdens søteste kattunge som kommer på besøk hele tiden

Lesvos

• Skrevet 28.07.2014
  • Klokken 21:53

Nå har vi vært her i Plomari(byen vi bor i) i 3 dager. Vi kom hit ganske sent på lørdag, dro ut og spiste litt. Etter det badet Charlotte og jeg i bassenget. Dagen etter dro vi rett ned på den største stranden her og var der helt til 8 på kvelden. Har lært fra i fjor at jeg MÅ bruke solkrem etter at både Charlotte og jeg endte opp med blemmer i hele ansiktet fordi vi ikke brukte solkrem, men i stedet masse sololje. Vi spiste stor lunsj så derfor droppet vi å gå ut på kvelden og spise. Sovnet ikke før 5 i natt siden jeg har fått en slags dott i øret som gjør utrolig vondt, så i dag dro vi til legen for å sjekke det, så nå sitter jeg med bommulsdotter i begge ørene og har tatt masse øredråper i håp om at jeg kommer til å høre noe i morgen.. Ellers så er det veldig fint her, som vanlig! Har regnet ut at dette er den niende gangen jeg er her på Lesvos, så kan vel si at jeg er ganske godt kjent her.

Nå er det forresten bare 19 dager til jeg drar til USA! Jeg kjenner jeg grugleder meg skikkelig nå.

Charlotte(kusinen min) og meg.

Inne i byen, der alle mennene sitter og drikker kaffe hele dagen.

Gaustatoppen

• Skrevet 23.07.2014
  • Klokken 21:52

I dag har jeg faktisk gått opp og ned Gaustatoppen! I går dro mamma og jeg for å besøke farmor og farfar på Notodden. Vi dro en tur på stranda og badet siden det var så utrolig varmt. Senere på kvelden gikk vi en liten tur. Våknet tidlig i dag siden jeg egentlig skulle jogge, men istedet bråbestemte mamma og jeg oss for at vi skulle dra til Gaustatoppen, som ikke er så langt unna Notodden. Det tok ca. en time å gå opp og tre kvarter å jogge ned igjen. Når vi var på toppen kunne vi se langt utover og man skal visst kunne se 1/6 av Norge om det er veldig klart og fint vær.

Nå har vi akkurat kommet hjem og det er en del vi må ordne til jeg skal dra til USA, siden jeg også drar til Hellas på lørdag. I tillegg får vi besøk på fredag. Skal være i Hellas i to uker og når vi kommer hjem igjen er det bare 6 dager til jeg drar(!!!) Har ikke engang begynt å pakke..

Fra kveldsturen

Farmor og meg på stranda (og farfar svømmende bak der)

Utsikten fra toppen av Gaustatoppen

Andre utvekslingsblogger

• Skrevet 16.07.2014
  • Klokken 22:40

Flere bilder fra København

• Skrevet 14.07.2014
  • Klokken 14:50

Siden jeg bare la ut bilder fra tivoliet i det forrige innlegget om København tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen flere bilder fra de andre dagene vi var der.

(til høyre)fra en kirke vi var i som var veldig fin!

Rett utenfor hotellet

Smakte churros(til venstre) for første gang. Det var ikke godt som det ser ut.

Lousiana museet

kommentarer: 2

København

• Skrevet 13.07.2014
  • Klokken 13:33

Fra tirsdag til torsdag var mamma og jeg i København. Det var kjempefint vær hver dag og utrolig varmt. Det ble faktisk litt slitsomt å være der siden det var så varmt. Første dagen gikk vi litt rundt å så i butikkene og på kvelden dro vi på tivoli og spiste på en slags gourmetrestaurant. Neste dag dro vi til Louisiana museum og den siste dagen bare shoppet vi. Hadde planer om å spare pengene mine til jeg skulle på soft landing camp til NY, men det gikk ganske dårlig og jeg endte opp med å bruke opp omtrent alle pengene mine i København... Her er noen bilder fra tivoliet den første kvelden.

Sommerferien så langt

• Skrevet 05.07.2014
  • Klokken 22:47

Nå er det bare 42 dager til jeg drar! Kjenner jeg begynner å grue meg litt faktisk. Vet at jeg helt sikkert kommer til å savne mamma veldig mye(hehe) og kommer nok til å få hjemlengsel, men gleder meg selvfølgelig mer enn jeg gruer meg. Føler egentlig jeg ligger litt etter. Virker som om alle de andre som skal dra har begynt å pakke og omtrent er klare til å dra, mens jeg ikke aner hva jeg skal ha med og vet heller ikke hva jeg skal kjøpe i gave til familien(!!!)
Nå har det jo gått over to uker av sommerferien allerede og jeg befinner meg i Skåne i Sverige akkurat nå. Er på besøk hos kusinen min og om et par dager skal mamma og jeg videre til København. Vi har også bestilt sydentur til Hellas i to uker noe jeg gleder meg veldig mye til! Før vi kom til Skåne var vi på Hvaler og besøkte noen familievenner.

På Hvaler fisket vi krabber (Frøya og Nora)