emmaolsn

Frske uka p skolen

• Skrevet 30.08.2014
  • Klokken 16:33

Da var frste skoleuka over og den har vrt bde bra og drlig. Frste skoledag fikk jeg timeplanen min og den var ikke helt som jeg ville at den skulle vre. Fikk blandt annet piano og skrev det ikke opp nr jeg valgte fag og ville heller ikke ha det. Har jo aldri spilt piano fr. Men fikk fikset alt p torsdag snn at jeg n har de fagene jeg vil ha. Jeg har n fransk, noe som tilsvarer S-matte, biologi og grafisk design. Dette er bare frste semester, s fr nye fag neste semester. Dagene p skolen er delt opp i fire timer. Alts vi har de fire samme fagene hver dag i dette semesteret. Lunsjen varer i kun en halvtime og hver skoletime varer i en og en halv time. Kantina er ikke s mye skryte av, noe jeg heller ikke forventet. De har for det meste pizza osv. der. Er litt usikker p om jeg vil ha grafisk design for det virket litt vanskelig, men har bare hatt det en gang s skal prve det ut fr jeg bytter. Ellers s har jeg vrt p volleyballtrening hver dag denne uka og vi fikk draktene vres her om dagen.

I gr var vi p noe som heter Big ball. Det er som softball bare med en strre ball. Det var masse folk der og grunnen til at de hadde det var for veldedighet. Alle pengene gikk til forskjellige ting som blant annet kreftforeninger o.l. Jeg dro dit litt tidligere for mte Becca og noen andre og s kom vertsfamilien min senere for spille. Vi satt for det meste og s p.

Becca gr p krykker siden hun har operert foten.

Gymsalen p skolen, hvor vi spiller volleyball

Draktene vres.

Og her er et bilde av utsikten fra rommet mitt som jeg vkner til hver dag. M st opp 6 siden skolen starter 7:25

kommentarer: 3

Video fra New York

• Skrevet 25.08.2014
  • Klokken 16:12
Har laget en video med klipp fra NY, s hper dere liker den!
(Sett tannhjulet nede til hyre p 720p for bedre kvalitet)

kommentarer: 1

Hyttetur

• Skrevet 25.08.2014
  • Klokken 04:36

Hei! Har vrt veldig opptatt de siste dagene, og har hatt noe gjre hele tiden. P fredag dro vi p teater og s p "A midsummer night's dream" av Shakespeare siden bestevenninnen til vertsmor spilte en av hovedrollene i stykket. Det var veldig bra, men litt vanskelig forst hva de sa siden det var veldig gammelengelskt sprk. Har ogs begynt trene med volleyballaget her og de er veldig hyggelige mot meg. I gr var vi p cup p en skole ca. en time unna Middletown og spilte 7 kamper. I pausen dro noen av jentene og jeg og spiste lunsj p chick-fil-a. Jeg bestilte en salat, mens alle de andre bestilte hamburgere og chickennuggets, haha.. En av jentene kjrte meg hjem nr vi var ferdig med alle kampene. Nesten alle som er 16 r og har lappen har sin egen bil. Og ikke en billig, liten bil, men en stor familiebil! Det er noe som er veldig annerledes her. Alle bilene er veldig store i forhold til hvordan de er hjemme i Norge. Nr jeg kom hjem dro vi rett til hytta til moren til vertsmor. Den ligger en time unna og nesten rett ved vannet. Der sov vi over i natt og i dag tidlig dro ungene, bestemoren og ste-bestefaren ut med bten, mens jeg og vertsmor dro p en gigantisk outlet og handlet inn litt ting som jeg trengte. Vi ville ikke bli med ut i bten fordi det blste veldig og det var faktisk litt kaldt ved vannet. Etter vi hadde handlet dro vi spiste p paradise grill som l rett ved vannet med en bygge som gikk bortover ved restauranten som man kunne legge i land p.

Lelia foran teateret.

Lelia og meg.

Hun i hvit kjole er bestevenninnen til vertsmor.

Bathroom selfie etter cupen. Lol

Hytta til moren til vertsmor.

Her er bten.

Og flagget som de har overalt.

Videre bortover i nabolaget ved hytta.

Paradise grill

P veien hjem kjrte vi innom en golfbane hvor faren til vertsfar pleier spille bare for se. Det var kjempefint der og fult av blomster overalt.

kommentarer: 2

Bilder av huset og skolen

• Skrevet 21.08.2014
  • Klokken 17:41

I dag dro jeg tidlig til skolen for og ordne noen ting, s ble jeg vist litt rundt og snakket enda litt mer med volleyballtreneren som sa at jeg skulle komme p trening i dag fra kl. 3-6. Gruer meg egentlig litt, men hper det gr bra. Skolen er veldig stor, s det blir ganske annerledes fra hvordan skolen min hjemme er. Begynner p skolen den 26., s n venter jeg bare p at jeg skal f timeplanen min. Jeg har valgt US History, English, Algebra 2, French, Biology, Painting & drawing, Graphic design og theatre dance, s hper jeg fr alle fagene jeg vil ha. Ellers s har jeg tatt litt bilder av huset og skolen som jeg vil vise dere.

Dett er kantina p skolen. Den fortsetter innover rundt hjrnet til venstre. Stolene og bordene blir satt ned nr det er lunsj.

Skolen utenp.

P vei hjem fra skolen og inn mot nabolaget. Det tar bare ti min og g.

Her er en dam som er rett utenfor huset. Huset jeg bor i er det andre fra venstre.

Huset utenp.

Kjkkenet.

Kjkken og spisebord.

Stua med en av hundene.

Rommet til jentene, Cambria og Lelia.

Rommet til guttene, Michael og Warner

Rommet til foreldrene

Den ene hunden, som ikke er et r engang. Haha, veldig st

Den andre hunden

Her er hele familien, men hun oppe til hyre er bare faren i denne familien sin, s hun bor med moren sin.

Hagen

Utsikt fra kjkkenet. Jeg har samme utsikt fra rommet mitt som er i 2.etasje

Steste Cambria!

Badet jeg bruker, som er i 2.etasje.

kommentarer: 1

Frste mte med familien!

• Skrevet 21.08.2014
  • Klokken 04:37

Klokka er 21:45 her. N sitter jeg i den nye senga mi og skal snart legge meg. I morgen m jeg p skolen kvart p ni for f min "physical".

Dere lurer sikkert p hvordan mtet med familien var og det var veldig hyggelig! Vertsmor og vertsfar kom og hentet meg p hotellet kl.11, s kjrte vi i ca. en og en halv time fr vi kom frem til huset. P veien klarte vi utrolig nok punktere, haha! Vertsfar klarte fikse det med en gang s vi kunne kjre videre til huset. Det er veldig stort og fint og nabolaget er veldig amerikansk. Etter ha sett rundt i huset dro vertsmor og jeg til skolen for levere noen papirer og registrere meg. I tillegg gikk vi innom volleyballtreningen slik at jeg kunne se hvordan de spilte og hilse p treneren. Hper virkelig jeg fr spille med de! Rundt 3 tiden gikk vi for mte ungene som kom med bussen hjem fra frste skoledag. De kom lpende ut alle fire og ga meg store klemmer, s gikk vi tilbake til huset og spiste. Det ble fisk og salat til middag i dag, noe som passet meg veldig bra etter all hotellmaten og junkfooden fra de siste fire dagene. Resten av kvelden var jeg med ungene, som viste meg hundrevis av korttriks, rommene deres, favorittprogrammet deres og slangen som de har(!!!). Den er ganske liten da, s jeg overlever nok. Har vrt ganske opptatt i dag s har ikke ftt tid til tatt noen ordentlige bilder av huset, men har noen bilder av rommet som jeg tok med mobilen, s skal jeg ta flere bilder i morgen!

Fikk denne ste tskjorta som velkomstgave av vertsfamilien

Og her er rommet, som jeg er veldig fornyd med!

Mamma hadde ordnet og sendt bilder som hang klare p veggen til jeg kom frem. I tillegg hadde hun kjpt frokostblanding til meg, siden jeg var litt nervs for hvordan frokost jeg fikk her. Savner mamma masse hver dag..

Six Flags

• Skrevet 20.08.2014
  • Klokken 14:21

Klokken er n 08:15 her i NY. I gr var vi p Six Flags som er en fornyelsespark med masse karuseller. De har blandt annet verdens hyeste berg og dalbane der, som jeg selvflgelig tok!! Det var veldig gy og vi var der frem til 5 da vi dro tilbake p hotellet. Siden alle skal dra i dag brukte vi resten av kvelden p pakke og gjre oss klare for i dag.

Jeg blir hentet her p hotellet av familien rundt 10-11 tiden og har sykt sommerfugler i magen akkurat n. Gleder meg veldig til komme frem til huset og kunne pakke ut tingene mine og starte det kommende ret ordentlig. Etter de har hentet meg og vi har kommet frem skal vi p skolen for ta en "physical", som er en test om hvordan helse jeg har og om jeg har hatt noen skader osv. tror jeg. M ha dette for kunne drive med volleyball og andre sporter.

Victoria, Lea, Shan, Jenny og meg

Lea, Jenny, Ingrid, Victoria, Shan, meg, Kristin og bak str Joseph og Marte

Shopping i NY

• Skrevet 19.08.2014
  • Klokken 03:55

Da var den tredje dagen i NY over og vi sitter n p hotellrommet og ser p tv. I dag har vi shoppet! Vi ble hentet av busser p hotellet kl. 9 og ble sluppet av p Rockefeller Center. Bussturen fra hotellet og inn til Time Square tar ca. 45 min. Vi fikk g fritt rundt frem til 6, s vi gikk frst "on top of the rock", alts vi tok heisen opp til toppen av Rockefeller Center. Det var veldig fint vr og utrolig fin utsikt! Etter det var det tid for shopping. Jenny(blogg), Shan, Antonia, Victoria og jeg tok meteroen til Broadway Lafayette for g litt i Soho (South Housten). Etter ha gtt litt rundt der og vrt p blandt annet Victoria Secret, Hollister, Forever 21 og Topshop tok vi meteroen til 34th street, hvor Macy's var, som er den strste butikken i verden. Til slutt gikk vi tilbake til Rockefeller Center og kjpte litt mat fr vi tok bussen tilbake til hotellet hvor vi mtte i et mte om flyreisene videre herfra til vertsfamiliene.

Utsikten fra Rockefeller Center

Victoria, Jenny, Shan, Antonia og meg

Meteroen

Time Square

Kjpte faktisk ikke noe mer enn dette, siden vi var s mange som gikk rundt ble det litt vanskelig se ordentlig i butikkene.

NY dag 2

• Skrevet 18.08.2014
  • Klokken 14:53

(Dette innlegget skulle blitt publisert i gr) Da har jeg vrt her i to dager allerede og dagen i dag har vrt veldig bra! Vi dro med busser fra hotellet kl. 8 i dag tidlig (NY tid) p sightseeing rundt om i NY. Vi var i Manhatten og Brooklyn. Der beskte vi Central Park, Time Square, Grand Central Terminal, Greenwhich (uttales grenich), 9/11 memorial, ogs stoppet vi for se utsikten over elven p skyskraperne. Vi s og lrte ogs masse om andre steder som vi s mens vi kjrte i bussen.

Central Park

Noen som husker hvem som giftet seg her eller?

Chuck and Blair!

Time Square!

I love it!!

Vi spiste lunsj p Grand Central Terminal

Grand Central Terminal

Carrie fra Sex and the City sin leilighet!

Statue of Liberty!

9/11 memorial

Fremme i NY

• Skrevet 17.08.2014
  • Klokken 12:50

N er jeg fremme i NY! Kom frem i gr rundt 8 tiden (norsk tid). Klokka er n 06:50 p morgenen her i NY og vi har nettopp sttt opp for spise og gjre oss klare for en dag i Manhatten! Nr vi kom frem i gr mtte vi vente en stund p hotellrommene, men fikk det til slutt, s fikk vi ordne oss litt fr vi fikk servert mat. Maten var veldig amerikansk; junkfood!! Haha, vi fikk pizza og wraps med masse dressing og til dessert fikk vi "fried oreos". Nr alle egentlig bare ville g til rommene og legge seg mtte vi p et mte om hva vi skulle gjre i dag, og kl. halv 3 norsk tid fikk vi legge oss. I dag skal vi p sightseeing i Manhatten og vi skal se utrolig mye, husker ikke halvparten av det vi skulle engang.

Disse ble jeg kjent med p flyet. De er ogs utvekslingsstudenter og jeg deler rom med hun til venstre og en til, som heter Jenny her p hotellet.

si hade var vel det vrste, men vi kom oss gjennom det. Savner mamma allerede!!:(:(

Da reiser jeg

• Skrevet 16.08.2014
  • Klokken 06:59

Da har dagen kommet! N sitter jeg klar til dra og er kjempespent. Har sovet ca. 2 og en halv time i natt, siden mtte jo si hade enda en gang til noen venner. Kofferten er pakket klar og jeg har passet i hnda s n er det bare nske meg lykke til! Neste gang vi snakkes er jeg i NY!!!

kommentarer: 3

Ti mneder i n koffert

• Skrevet 15.08.2014
  • Klokken 20:18

N er jeg ganske ferdig med pakke, mangler bare tingene jeg skal bruke fr jeg drar i morgen. Flyet gr 11:10 fra Gardermoen og det er direktefly rett til NY, s det vil ta ca. 8 timer (hper de har filmskjerm p flyet, hehe). Vi har endelig ftt kofferten ned til 22 kilo, som er nesten akkurat, siden maks vekt er 23 kilo. Fler meg veldig klar til dra, samtidig som det ikke helt har gtt opp for meg at jeg om under 24 timer er i NY! Jeg gleder og gruer, grter og er glad om hverandre hele tiden.

Har vrt p og hatt besk bde i gr og i dag. I gr var jeg frst hos Arna, hvor Andrea og Petra var. Det var veldig trist si hade og jeg kommer til savne de veldig mye:( S gikk turen videre til Kari og Trond. Etter vi hadde spist god mat der dro jeg til Siri for si hade til henne, s mtte jeg Fredrik og til slutt kom Marie en liten tur innom. Det ble en del trer i gr for si det snn. I dag kom pappa for si hade og s fikk vi besk av noen gode familievenner. N er det bare mamma igjen som jeg m si hade til, og det er vel det jeg gruer meg mest til.

Selma, Nora, Mona og meg. Kommer til savne dere!

Hellas - Norge - USA

• Skrevet 10.08.2014
  • Klokken 15:49

N har vi kommet hjem og det er egentlig ganske deilig, men kjenner jeg kunne blitt et par dager til. Det er rart komme hjem til overskyet og litt kaldt vr nr vi har hatt to uker med s varmt og fint vr i Hellas. De siste dagene dro vi p en bttur bort til en annen strand og stoppet et par ganger p veien for bade fra bten. P kvelden p fredag gikk Charlotte og jeg ut, men kom hjem tidligere enn planlagt etter en litt kjedlig kveld. Siste dagen var vi bare ved hotellet og en liten strand rett nedenfor hotellet helt til turen gikk til flyplasset kl. 6 og varte helt til halv 4 da vi endelig var hjemme i vr egen seng.

I dag er det 6 dager til jeg reiser til NY og 10 dager til jeg reiser til vertsfamilien. Har ikke begynt pakke enda!!! Gleder meg kjempemye men gruer meg veldig til avskjeden. Det kommer nok til bli ganske trist.

Charlotte og meg p bten vi tok.

h savner det allerede!

Fine Plomari.

Fra torsdag kveld da vi gikk ut og spiste rett ved vannet.

Fra fredag kveld.

De siste dagene

• Skrevet 05.08.2014
  • Klokken 20:53

I dag stod vi opp litt tidligere enn vi har pleid for g inn i byen og vre der litt fr vi gikk ned til stranda og brente oss litt for s spise lunsj og deretter g hjem. Vi gikk p en annen strand enn vi pleide i dag, som var helt p andre siden av den stranda vi pleier vre p.

I over i gr kjrte vi til en strand som heter Melinda. Hver sndag pleier det vre grilling der s det er ganske mange som drar dit da, men siden det blste ganske mye dro vi hjem litt tidlig og solte oss litt p hotellet i stedet.

P kvelden kjrte vi til den store stranda og spiste der.

Mytilini

• Skrevet 04.08.2014
  • Klokken 20:28

P lrdag dro vi inn til Mytilini, som er hovedstaden her p ya. Der gikk vi rundt og shoppet. P veien hjem beskte vi enda et kildebad og til slutt dro vi p en strand, men siden det var litt sent ble det nesten litt kaldt og bade der.

Agiasos

• Skrevet 03.08.2014
  • Klokken 10:00

Her er noen bilder fra Agiasos hvor vi var p fredag. Det er en liten by som ligger ca. en time opp i fjellene fra der vi bor. Det er veldig koselig der og vi pleier alltid dra dit en gang mens vi er her.

mamma og meg

Vi gikk et stykke oppover s vi kunne se over Agiasos.

P veien hjem dro vi innom et spa der det var et basseng med veldig varmt vann som kom fra kilder inne i fjellet. Og bak ser dere den veldig fine bilen vi har leid for tre dager.